تعرضت الفنانة المصرية ميار الببلاوي لانتقاد عدد كبير من النشطاء، وذلك بعد احتفالها بزواجها للمرة الرابعة، من المقدم وائل عباس، في إحدى الفنادق الكبرى ببورسعيد.
ميار وجهت رسالة لمنتقديها، على حسابها الخاص على موقع «الفيس بوك»، بقولها: «النهارده ولله الحمد جتلى حسنات كتيرر اوى من الناس الى مش عاجبها فكره انى لبست فستان زفاف وانى عملت فرح وانى اتجوزت واتطلقت وكلام قعدت اضحك عليه».
وأضافت: «اولا فكره الفستان والزفه دى من وائل ورغم اعتراضى الشديد الا انه قالى نفسى افرح وافرحك وافرح كل الى بيحبونا ثانيا انى اتجوزت واتطلقت قبل كده ربنا وحده عالم انى كنت اكتر انسانه متمنيه الستر وبتكره الطلاق ورغم انى نسيت كل اللي فات بحلوه ومره بس الى يلوم عليا ان شاء الله يجربها ويجرب وجعها عموما انا كفايه عليا حب الى بيحبونى وربنا يخليكم وشكرا على التهنئه وادعولى ربنا ميشمتش حد فيا واعيش زى اى بنى ادمه».
وكانت ميار الببلاوي قد احتفلت بزفافها منذ ايام قليلة من المقدم وائل عباس، وتألقت في الحفل بفستان زفاف شديد الأناقة، وتزينت بماكياج قوس زاد من جمالها.
يذكر أن هذه الزيجة هي الرابعة لميار، وكان آخر أزواجها يدعى «مدني»، ويعمل ضابط شرطة، وقد تزوجته في يونيو من العام الماضي وانفصلت عنه سريعا.