سائق تاكسى لـ"النيابة": ضابط شرطة و4 أمناء عذبونى للإعترف بواقعة سرقة معملتهاش (مستند)

ينشر "انفراد" ملامح نص تحقيقات النيابة العامة فى واقعة تعدى ضابط شرطة و 4 أمناء على سائق تاكسى داخل قسم شرطة المقطم لإجباره على الإعتراف بواقعة سرقة .

واستمعت النيابة لأقوال المجنى عليه، حيث أشارت التحقيقات الى أنه برؤية المجنى عليه عمرو حسن غريب حسن داخل غرفة التحقيق تبين اصابته بكدمة فى العين اليمنى، فضلاَ عن اصابات فى الجانب الأيمن الخلفى من الظهر .

وفيما يلى نص التحقيقات:

س/ما أسمك ؟

ج/ عمرو حسن غريب حسن.

س/السن ؟

ج/30 عاما

س/ ما تفصيلات حدوث اصابتك؟

ج/ اللى حصل أن كنت فى الجراج اللى فيه العربية اللى شغال عليها وجه الضابط مصطفى منصور ومعاه ثلاث أو أربع أمناء شرطة ومسكونى جوه الجراج وسألونى على الحاجة اللى سرقتها من الست فى المقطم، وقعدوا يضربونى فى اوضة بقاعة الجراج وبعد كده ودونى على قسم الشرطة وهناك الضابط مصطفى منصور خدنى على الأوضه بتاعته وعلقنى على حرف الباب وكانت يدى مربوطة وقعدوا يضربونى فى وشى وجسمى باليد والرجل .

وتابع: "وبعد كده دخلت لرئيس المباحث واسمه احمد إبراهيم وقالى يابنى هات الحاجة لحسن اعملك هيروين وفرد وراح مطلعهم لقتهم قدامى وبعدها لو انت اعترفت على الحاجة اللى سرقتها هميشك وهتبقى غلطة متعملهاش تانى وبعد كده رجعنى تانى مرتين وانا قولتلو انا مسرقتش حاجة من حد وبعد كده رجعت على اوضة الضابط مصطفى منصور وجاب عصايا خشب بها حديد حطها ورايا وقعد يلف بيها علشان تعورنى وبعد كده طلعت برة .

واستطرد: "والمحضر كان بيتكتب من جوز المجنى عليها وجوز المجنى عليها ضربنى بالرجل وراح شتمنى وطول ما انا فى اوضة الضابط المباحث وامناء الشرطة عمالة تضرب فيا لحد ما جيت النيابة امبارح .

س/ متى وأين حدث ذلك؟

ج/ الكلام دا حصل يوم21 نوفمبر الى الساعة 7 ونصف صباحا لغاية نفس اليوم فى الجراج وبالليل فى القسم.

مقالات ذات صلة

منوعات

مواضيع

أشهر الفيديوهات

شبكات التواصل الإجتماعي

للتواصل معنا ومتابعة آخر الأخبار لحضة بلحضة، المرجو الإشتراك بصفحاتنا